Kayoko Hashimoto

Professional Development of English Language Teachers in Asia Lessons from Japan and Vietnam Kayoko Hashimoto, Nguyen Van Trao - Routledge 2019 - viii, 231 p. tab. 30 cm

Why has English language proficiency in Japan remained so low in comparison to other Asian countries? Has Vietnam attempted to improve English language teaching because ASEAN has adopted English as its working language? Why do English language teachers struggle with curriculum changes imposed by governments in order to make them competitive in the international community? Do professional development (PD) programs actually meet the needs of teachers?

Nghiên cứu ảnh hưởng của toàn cầu hoá đến các chính sách giáo dục ngôn ngữ quốc gia và các chương trình đào tạo giáo viên tiếng Anh ở Việt Nam. Xem xét mức độ phù hợp của những chính sách về chương trình đào tạo tiếng Anh ở Việt Nam của tại trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh từ sau thời kỳ đổi mới

428.0071 / I-310P